date

6Feb

De Week Van Het Kind - Social campaigning

De Week Van Het Kind is een campagne voor zeven kind georiënteerde goede doelen van Nederlandse bodem. Iedere organisatie heeft zijn eigen doelstelling. Echter zij bundelen voor één week hun krachten gedurende de week van het kind. De campagne heeft één centraal thema waar de goede doelen zich voor inzetten: kansarme kinderen in derde wereld landen. Het thema is: wat maakt jou blij? Dit thema laat zien dat kinderen in kansarme landen vaak net zo gelukkig zijn als kinderen in Nederland, maar wel wat extra hulp kunnen gebruiken voor een betere toekomst.

In samenwerking met Patrick Klerks ontwikkelde Lifely een campagne waar de Inner Circle van de verschillende hulporganisaties een platform kregen.

De campagne werkt als volgt: Als moeder, vader, opa of oma kan je een profiel aanmaken voor je (klein)kind. Dit profiel kan je koppelen aan een kind uit een derde wereld land wiens verhaal jou het meeste aanspreekt. Hierdoor ontstaat er een digitaal vriendenboekje. Op de timeline van het profiel van jouw kind of kleinkind kan je de leukste momenten van jouw kind posten. Maar let op! Jouw vriend uit Afrika laat zien waar hij blij van wordt. Zijn favoriete speelgoed of bijvoorbeeld lievelings- juffrouw. Samen met jouw vriendje kan jij content delen op Facebook en Twitter. Hier krijg je per share of like punten voor.

Allerlei tekeningen die werden gebruikt om profielen op te vullen.

Degene met de meeste punten kan een hele “week” voor jouw kind winnen. Denk aan een uitje naar de Efteling, gave cadeau’s als een Samsung Galaxy tab en nog veel meer! Maar er zijn ook dagprijzen zoals fotoalbums en Samsung camera’s. Voor de echte fanatieke gebruikers is het mogelijk om voor jouw favoriete hulporganisatie geld op te halen. Je kan een project uitzoeken die jij graag wilt steunen. Voor dit project kan jij samen met jouw Facebook of Twitter vrienden geld ophalen voor fantastische initiatieven in Afrika.

Uitsnede van de homepage wireframe en uiteindelijke ontwerp.

Ondanks het beperkte budget was De Week Van Het Kind een groot succes. Met een conversie van bijna zeven procent van de bezoekers die daadwerkelijk een profiel aanmaakten. Tezamen werden er duizenden berichten gedeeld op Facebook en bereikte de campagne ruim driehonderdduizend Nederlanders.

Bekijk de campagne website van De Week Van Het Kind.

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel veel van productontwikkeling houden. Het komt erop neer dat we het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Pim Verlaan

Founder & Concepter

Co-founder, conceptualist, pixel-perfecte designer en “Elk waarom heeft zijn daarom” Een blogpost over Pim waar we hebben geprobeerd om zijn bewogen jaren tot nu toe, toe te lichten. Verder heeft Pim veel plezier in het leven, wat terug te zien is in zijn activiteiten.

Aanvraag verstuurd

Dank je voor je aanvraag! We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Vraag een demo aan