date

10Jan

PR & Copy allrounder gezocht

Hi! Voordat we vertellen wat voor awesome functie we voor jou in gedachten hebben, eerst even het volgende: wij krijgen veel reacties op deze vacature. Daar zijn we natuurlijk super blij mee, maar het gehalte “Geachte heer de Bruijn” ligt wat mij betreft veel te hoog. Wij zijn niet opzoek naar een doorsnee copywriter of PR manager. Wij zoeken iemand met karakter, iemand met een eigen (schrijf)stijl die een unieke tone of voice beheerst. Als in jouw sollicitatiebrief zinnen als, ‘een mooie uitdaging’ of ‘ik kan goed zelfstandig werken’ de boventoon voeren, zijn wij waarschijnlijk geen goede match voor elkaar.

Moving on.

Wij houden ontzettend veel van ons vak. Of dat nou het schieten van te gekke video’s is, het in elkaar knopen van complexe systemen of het uitdenken van jarenlange strategieën, we love it! En we hebben er eigenlijk ook best wat zinnigs over te zeggen. Maar je raadt het al, daar komen we niet voldoende aan toe. Omdat we de afgelopen jaren hard gegroeid zijn hebben we wat last van groeipijn. Onze blog, Twitter en Facebook hebben al maanden het gevoel alsof we ze ‘links’ laten liggen. Een sporadische update is dan ook vaak te gehaast in elkaar geflanst.

Het allerbelangrijkste is dat je ons vakgebied begrijpt. Je bent al op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, maar je wilt er eigenlijk nog dieper induiken.

Wij zoeken iemand die de marketing, PR en copy van Lifely naar een nieuw niveau kan tillen. Een breed inzetbaar persoon die de ene week meehelpt met het schrijven van een script of een te gek in-depth artikel, en de andere week mee gaat naar een pitch voor een grote corporate. Wij zijn een klein online agency en zijn dus op zoek naar een sociale taalkundige duizendpoot.

Wij zijn geen twaalf in een dozijn WordPress boer.

Wij bedenken en ontwikkelen alles op maat. We werken daarom met nieuwe technologieën en bedenken het liefst innovatieve UX en design patterns. Onze ervaring willen we graag delen met de wereld. We willen niet dat loze buzzwords onze PR en marketing beheersen. Inhoud en onze passie moeten centraal staan in al onze uitingen. Jij bent het kloppend hart van deze uitingen. Jij kan samen met ons ideeën en concepten vertalen naar een eigenzinnig artikel, script, social post of korte video.

Je komt in een jong team terecht. Ikzelf zal je zoveel mogelijk helpen met het maken van content. In dit proces zal jij na de eerste input wel zelf de lead moeten nemen. Als jij iets nodig hebt, naar een congres wilt of een interview wilt afnemen met een klant of relatie: don’t tell us, force us!

Dit is misschien wel de vaagste functie omschrijving ooit, waarschijnlijk omdat het niet één functie is.

Het belangrijkste is dat jij na het lezen van de vacature het gevoel hebt: hier moet ik werken, ik kan dit! Het lezen van jouw woorden en ideeën is het eerste moment dat een potentiële klant met Lifely in aanraking komt. Een klik vinden wij dus essentieel. Een journalistieke of media gerelateerde opleiding is wenselijk maar geen must. Ervaring met het schrijven over ons vakgebied daarentegen wel.

Het gaat in eerste instantie om twee tot drie dagen in de week.

Het gaat in eerste instantie om twee tot drie dagen in de week. Voor ons is dit een spannend experiment. Afhankelijk van hoe de eerste periode loopt zien we jouw functie in de toekomst snel uitgroeien tot een fulltime functie. Wellicht dat aanvullende taken als project- of officemanagement hierin een mooie aanvulling zijn.

Wij zitten vlak bij Sloterdijk en zijn makkelijk bereikbaar vanaf de snelweg. Kom je vanaf Noord dan moet je helaas door de Coentunnel. Kom je vanaf Zuid dan zal je weinig hinder ondervinden van het verkeer. Heeft de NS jouw relatie met het openbaar vervoer nog niet verpest? Wij zitten op ongeveer twee minuten loopafstand van metrostation Isolatorweg.

Als je tot hier gekomen bent en het idee hebt dat dit avontuur precies is waar jij naar op zoek bent, dan is het tijd voor koffie! Of verse biologische thee, karnemelk of whatever. Vertel ons wie jij bent en wat jou drijft, stuur een toffe mail naar nick@lifely.nl en vergeet niet wat werk mee te sturen waar jij super trots op bent.

Tot snel!

Nick de Bruijn

Deadline sollicitatie: 1 maart 2015

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel erg veel van productontwikkeling houden. Eigenlijk komt het er op neer dat wij het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Nick de Bruijn

Founder & Strategist

Benieuwd naar hoe je in het leven van een kleine jongen met een kite naar co-founder van een mediabureau gaat? Wij hebben het in deze blogpost over Nick, de kunstenaar van Lifely als het aankomt op foto, video en concept.