date

21Jul

Gezocht: pixel puppeteer (front-end developer)

Here we go again, bedrijf X zoekt front-end developer Y. Hoe vind ik als mede-oprichter van een jong, rebels en groeiend bedrijf in een door recruiters vertroebelde markt die ene te gekke match om de volgende stap mee te maken.

Het woord mediabureau vind ik een te negatief imago hebben, lekker code prakken. Tegelijkertijd voelt digital agency een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel erg veel van productontwikkeling houden. We stoppen veel, soms te veel, tijd en liefde in details, dikwijls ten koste van de marges. Maar ja, marges smarges...

Iedere ochtend als ik binnenloop in het hipste kantoor van het minst hippe stukje van Amsterdam heb ik maar één doel: om er wéér een fantastische dag van te maken. Wij focussen ons volledig op de ontwikkeling van het team, zowel persoonlijk als inhoudelijk. En we proberen zo ver mogelijk van een corporate sfeer weg te blijven als zinnig is.

Iedere week starten en stoppen met een lach op ons gezicht. Vrijdag afsluiten met een high five omdat er een verse deploy klaar staat, of omdat iemand eindelijk Bryan heeft verslagen met Super Smash. We doen niet aan biologische ‘quinoa’ lunches, uren boeken is ten strengste verboden, en zoals Peter skateboardend naar het toilet gaan wordt te allen tijde aangemoedigd.

Lifely logistiek

Maar wat maken we dan?

Nou in ieder geval geen standaardsites en we doen ook geen implementaties van bestaande systemen. Wij vertalen de strategie en core business van een klant naar een krachtig concept. Cliché verwoord: we ondernemen met onze klanten mee. Dat betekent dat we: a) nooit twee keer hetzelfde maken en b) de keuze voor techniek bij ieder project volledig open ligt. Zo hebben we recent een AngularJS / Symfony project en een Cordova multiplatform app afgerond, en zijn we nu bezig met een grote, schaalbare MeteorJS samenwerkingstool.

Lifely hebben Pim en ik zo vlak mogelijk proberen te organiseren, maar dan ook echt. We hopen dat jij je eigen straatje binnen Lifely creëert waarin jij de expert bent. Je zult samen met Peter, Jesse, Leon en Chiel front-end app’s engineeren waar gebruikers dagelijks van afhankelijk zijn.

En wie ben jij dan?

Geen idee! Misschien ben jij na een paar jaar stroeve corporates wel toe aan snelle releases bouwen. Anderzijds kan jij net zo goed een multitalent zijn dat vers zijn studie uit komt rollen. Belangrijk is dat jij een sterk ontwikkeld inzicht hebt in UX en design, en een onstilbare passie voor perfectie. Jij gaat namelijk samen met het front-end en design team onze producten tot leven brengen. Daarin ben je voornamelijk verantwoordelijk voor de front-end styling, animaties en user experience. Als laatste kan ik natuurlijk een heel lijstje met Git, Sass, Grunt, Bower onder het eisenpakket opsommen, maar dat spreekt allemaal voor zich.

Als je tot hier hebt gelezen, is het waarschijnlijk tijd dat we koffie gaan drinken. Stuur ons een korte, toffe mail en wat werk waar je trots op bent. We zoeken iemand die z.s.m. fulltime bij ons aan de slag kan. Bij Lifely kom je werken omdat er op het gebied van online productontwikkeling een groepje mensen met zo veel enthousiasme en passie werkt, dat je iedere dag bezig bent om het web een beetje mooier te maken.

Hopelijk tot snel,
Nick

nick@lifely.nl
06 13 62 10 29

 

Deadline sollicitatie: 30 augustus 2015

Vrijdag middag Super Smash

Wij zijn erg bedreven in het vinden van onze eigen nieuwe Lifely-familieleden. Beste werving- & selectiebureaus, bespaar jezelf en ons dus de moeite. Er zijn vast een paar lieve corporaties die jullie geen hypothetische doemscenario toewensen.

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel erg veel van productontwikkeling houden. Eigenlijk komt het er op neer dat wij het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Nick de Bruijn

Founder & Strategist

Benieuwd naar hoe je in het leven van een kleine jongen met een kite naar co-founder van een mediabureau gaat? Wij hebben het in deze blogpost over Nick, de kunstenaar van Lifely als het aankomt op foto, video en concept.