date

15Jun

Have you met: Pim Verlaan

Pim Verlaan: geboren en getogen in Ter Aar. Een pittoresk dorpje met 9.000 inwoners en de startlijn van augurken- en appelmoes fabrikant Koeleman. Pim was als kleine jongen al een echte teamspeler. Voetbal was zijn eerste passie en tijdens het opgroeien speelde hij met zijn streven naar perfectie altijd selectievoetbal. In de klas was Pim diegene die graag de waarom-vraag stelde, ongeacht welk onderwerp. Pim moest weten waarom iets op een manier werd gedaan uit pure interesse, volgens hem heeft iedere waarom zijn daarom. Één van de beste eigenschappen die je kunt hebben in de webwereld. Daarnaast is het streven naar kwaliteit altijd gebleven. Gelukkig maar!

Elk waarom heeft zijn daarom.

Pim zijn digitale avontuur is op jonge leeftijd begonnen op de middelbare school, met het registreren van zijn eerste .nl domeinnaam. Internetten deed hij toen nog via een inbelverbinding van Zonnet. Ongetwijfeld moet u nu gelijk weer denken aan dat heerlijke geluid tijdens het verbinden, maar dat even terzijde. Naast huiswerk en vier dagen in de week voetbal, runde hij daarnaast een website met flash spelletjes op. Tijd ging voorbij en de website werd steeds populairder. Zo populair dat er op een gegeven moment mensen geïnteresseerd begonnen te raken en geld voor de website boden. Vanaf dat moment was Pim de ondernemer geboren.

Naast zijn baantje als vakkenvuller bij de Digros en zijn studie multimedia vormgeven in Utrecht hield Pim zich bezig met de opbouw en verkoop van websites. Gaandeweg werden de websites steeds groter en werd Pim steeds beter in wat hij deed. Eigenlijk zo goed dat het gesneden koek voor hem begon te worden. Gelukkig had hij in diezelfde periode een naam als internetexpert opgebouwd in zijn naaste omgeving. Waardoor de vraag of hij websites voor bedrijven kon maken steeds vaker werd gesteld. Een welkome ontwikkeling wat uiteindelijk voor zijn eigen webbureau heeft gezorgd. Vanaf de zolderkamer bij zijn ouders maakte hij uit naam van Uitgestippeld websites met een fantastisch eigen ontwikkelt CMS-systeem erachter.

Pim in gesprek met Frank van Frankwatching

Na zijn opleiding te hebben afgerond was Pim nog niet helemaal tevreden met zijn vooruitzicht. Hij wou meer gehoor geven aan zijn interesse in de waarom-vraag en zijn streven naar pixel perfectie in design en gebruikerservaringen. Verder met studeren was zijn uiteindelijke besluit en wel de opleiding Interactieve Media in Amsterdam.

Eenmaal tijdens de opleiding kwam Pim in contact met Nick. Nick is iemand met een gelijkwaardige drive en hij ging ook als ondernemer door het leven. Raakvlakken genoeg en het samenwerkingsverband was snel gemaakt. Als twee ondernemers met vergelijkbare interesses en ervaringen maakten ze de schoolopdrachten. Naast school lag de passie van Nick bij fotograferen en filmen wat op den duur afstraalde op Pim. Als een hobby maakt Pim nu foto’s op zijn eigen unieke manier. De compositie en de lijnen zijn volgens hem belangrijker dan het onderwerp dat wordt gefotografeerd.

Uiteindelijk is de samenwerking tussen Pim en Nick doorgezet in Lifely, waar ze met het team van enthousiaste en creatieve geesten uitgedachte producten op maat maken. Pim zijn rol binnen Lifely is het bedenken van de concepten en het vormgeven van de pixel perfecte ontwerpen. Maar niet voordat hij een mok koffie heeft gedronken. Tijdens het verwerken van zijn “bakkie” luistert hij graag naar artiesten als Norah Jones, Ben Howard en Amos Lee, of als het er om vraagt (in de middag) Rise Against.

Sitting On The Edge in Fuerteventura.

Al met al is hij een druk bezet man die naast het werk ook graag sportief probeert te zijn. Het kitesurf virus is door Nick ook overgeslagen op Pim, die nu fanatiek aan het oefenen is. Hij heeft nog even te gaan om hetzelfde niveau als Nick en Dylan te komen, maar hij is fanatiek genoeg en hij heeft er plezier in.

Naast kitesurfen is hij ook gestart met hardlopen, waar hij met dezelfde gedrevenheid als bij Lifely doelstellingen voor zichzelf stelt. 10 km in 45 minuten moet haalbaar zijn!

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel erg veel van productontwikkeling houden. Eigenlijk komt het er op neer dat wij het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Nick de Bruijn

Founder & Strategist

Benieuwd naar hoe je in het leven van een kleine jongen met een kite naar co-founder van een mediabureau gaat? Wij hebben het in deze blogpost over Nick, de kunstenaar van Lifely als het aankomt op foto, video en concept.