date

15Jun

Have you met: Nick de Bruijn

Nick de Bruijn - opgegroeid in Almere en als kleine jongen groot geworden met een kite in zijn handen. Met zelfbedachte vriendenacties ging Nick door vallen en opstaan geen uitdaging uit de weg, geen sprong was te hoog en geen wind was te sterk. Qua mentaliteit geen steek veranderd. Nick is een goede spreker en praat graag over zijn kijk op de wereld. Voor een kop koffie met een goede discussie staat de deur altijd open.

Een grote passie van Nick is kitesurfen. Naast zijn middelbare school greep hij elke mogelijkheid aan om maar met kitesurfen bezig te zijn. Deze toen der tijd opkomende sport bleek echter niet geheel zonder gevaar te zijn. Enkels en knieën zijn wel eens het slachtoffer geweest van zijn drang om altijd maar hoger en verder te gaan.

Als je eenmaal het gevoel te pakken hebt, dan wil je alleen maar hoger en hoger!

Kitesurfen in Kaapverdië

Hoewel het vervelend is om als jonge surfer geblesseerd vanaf de kant toe te kijken hoe anderen jouw geliefde sport beoefenen, heeft het voor Nick misschien wel voor de grootste ontwikkeling in zijn leven gezorgd. Stilzitten en kijken is echt niets voor Nick dus de combinatie kitesurfen en fotografie was snel gemaakt. Zo snel als hij kon kocht hij van zijn zuurverdiende spaarcenten zijn eerst spiegelreflex camera, en maakte deze binnen een maand als een verlengstuk van zichzelf en legde zijn vrienden vast op beeld. Nicks nieuwe passie was geboren.

Naast de pure interesse in de technische kant, noemt hij fotograferen en filmen ook een manier om zijn visie van de werkelijkheid vast te leggen. Zijn unieke stijl en hoge kwaliteit beelden werden al snel binnen de opkomende wereld van het kitesurfen opgemerkt. Het duurde ook niet lang voor zijn geschoten beelden te bewonderen waren in magazines als Men’s Health, Access Kiteboard magazine, Redbull magazine, Kitesurf magazine, billboards, flyers en handleidingen. Later kwamen daar steeds meer corporate video’s en persoonlijke projecten bij, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in de unieke stijl van Nick op dit moment.

Trip in Brazilië

Na vele foto’s en video’s in alle uithoeken van de wereld te hebben gemaakt, ontstond er toch een knagend gevoel bij Nick. Hij wilde zichzelf naast foto en video meer ontwikkelen richting het web en bezig zijn met innovatieve projecten. Uiteindelijk heeft hij ervoor gekozen om terug te gaan naar school en de opleiding Communicatie en Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam te volgen. Tijdens deze opleiding kon Nick zijn technische kennis en unieke kijk op de wereld kwijt in innovatieve concepten en strategieën. In het begin van de opleiding is Nick in contact gekomen met Pim, die bij hem in de klas zat. Toen der tijd waren zij de enige ondernemers in de klas, wat als een soort magneet heeft gewerkt. Zonder nog te weten wat voor team ze echt waren, liepen ze de opleiding door alsof ze samen een onderneming runden. Als een geoliede machine werkten ze samen aan projecten waardoor een ideale samenwerking is ontstaan. De kracht van deze samenwerking is uiteindelijk ook de drijfveer achter het starten van Lifely geweest. Naast zijn rol als co-founder bij Lifely is Nick ook verantwoordelijk voor alle foto- en video-opdrachten en werkt hij mee in concept- en strategiefases.

Naast zijn drukke leven wil Nick dolgraag de wereld zien. Hij heeft als doelstelling alle landen in de wereld te hebben bezocht, zodat hij later kijkend naar National Geographic echt kan zeggen dat hij daar zelf geweest is. Gelukkig laat Nick nog geregeld zijn kite vliegen in alle uithoeken van de wereld, waardoor dat hem zeker gaat lukken.

Twee stukken fruit per dag, ook in het buitenland

Voor zijn eigen ontwikkeling in foto en video maakt Nick eigen projecten waar hij mee kan experimenteren. Zo is laatst één van zijn documentaires, inclusief premièrefeest in Nomads Amsterdam in première gegaan. De documentaire over Tom Lawrence – een kunstenaar in Amsterdam – is te bewonderen op theartoftexture.com, een website die is gemaakt door Lifely.

Een belangrijk onderdeel van Nick zijn video’s is muziek. Hij spendeert uren luisterend naar Soundcloud, opzoek naar de perfecte sound die zijn video het beste kan ondersteunen.

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel erg veel van productontwikkeling houden. Eigenlijk komt het er op neer dat wij het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Pim Verlaan

Founder & Concepter

Co-founder, conceptualist, pixel-perfecte designer en “Elk waarom heeft zijn daarom” Een blogpost over Pim waar we hebben geprobeerd om zijn bewogen jaren tot nu toe, toe te lichten. Verder heeft Pim veel plezier in het leven, wat terug te zien is in zijn activiteiten.