date

28Nov

FD Gazellen: De snelstgroeiende digital agency van 2016. Succes?

Wat is de definitie van succes? Het makkelijke antwoord is dat het voor iedereen iets anders is. Lifely mocht afgelopen dinsdag de achtste plek op het podium van FD gazellen 2016 beklimmen. Uit de 167 nominaties waren we de snelst groeiende online agency in de categorie klein (< 2 miljoen). Drie jaar op rij boekten we mooie cijfers wat resulteerde in ruim 1100% groei in drie jaar tijd. Een succes dat zeker gevierd mag worden! Succes is voor ons echter niet alleen te vangen in beeldjes en cijfers. Waar we echt trots op zijn, is de omwenteling die we in 2016 in gang hebben gezet. Een nieuwe website, een duidelijke focus en nog mooiere producten voor onze klanten. Kortom, het is tijd voor een update!

Producten die dicht bij ons staan

Misschien ken je ons als dat gezellige clubje nerds dat ingewikkelde dingen voor elkaar krijgt. Maar je kent ons misschien ook van de toffe animaties en exotische kitesurfvideo’s. Onze corebusiness is altijd business software geweest. Als ondernemers zijn we extreem gedreven om processen zo efficiënt mogelijk te maken. Als jonge organisatie waai je echter al gauw met de winden van de markt mee en grijp je kansen die zich voordoen blindelings aan. Zo volgden we onze interesse op het gebied van contentcreatie en marketing. Dit zijn mooie markten waar alom potentie in zit. Deze markten staan alleen niet net zo dicht bij ons hart. We begrijpen ze wel, maar ademen ze niet.

Daarom hebben we begin 2016 besloten om alle video-, animatie- en eenvoudige websiteklanten bij verschillende gepassioneerde partijen onder te brengen. Met andere woorden, we gingen terug naar onze essentie: processen binnen bedrijven begrijpen en software ontwikkelen die mensen blij maakt. Dit is waarvoor Pim, Peter en Nick in de wieg zijn gelegd. We hebben ons proces aangescherpt voor bedrijven die niet uit de voeten kunnen met een standaard systeem. We zien te vaak dat bedrijven tijdens hun groei of succesverhaal excelbestanden gebruiken om de boel tijdelijk bij elkaar te houden. We helpen deze bedrijven om alle gegevens in kaart te brengen, vervolgens maken we hier een informatiehub omheen en bouwen daarop voort met slimme tools. Simpel gezegd, met onze tools kan het personeel van onze klanten in minder tijd meer werk doen. Daarnaast worden alle gegevens binnen het bedrijf, van de salarisadministratie tot de klantgegevens, via één centraal punt uitgewisseld. Dit is onze hernieuwde focus.

Trots op een nog steviger fundament

We zijn supertrots op onze award van FD gazellen 2016 en van de titel snelstgroeiende online agency van Nederland worden we erg verlegen. Dit is een mooie kroon op het harde werk van de afgelopen jaren. Maar waar we echt trots op zijn is dat we met zijn allen ons geluk blijven volgen. Hoewel het heel goed gaat, hebben we besloten om dingen anders aan te pakken en te veranderen, zodat we geluk en plezier voor de Lifely-familie en zijn klanten ook in de toekomst kunnen blijven garanderen.  We blijven producten en diensten leveren met ontzettend veel plezier. Lifely staat voor eerlijke transacties waar alle partijen baat bij hebben. Kortom, een we willen een solide fundament bouwen, zodat we ook in de komende jaren weer kunnen groeien. Dat is namelijk wel de ambitie.

Met deze nieuwe focus zijn we hard aan de slag gegaan in 2016. We hebben met het team extreem mooie oplossingen bedacht, ontworpen en gebouwd die we in de komende maanden met jullie mogen delen. Het belangrijkste is dat we veel meer plezier halen uit de producten die we ontwikkelen. Dit past beter bij ons als organisatie waardoor we nog meer in onze kracht zijn gaan staan. Een heerlijk gevoel. Zo heerlijk dat zelfs met een bedrijfstak minder we nog steeds ruime omzetgroei hebben weten te boeken voor 2016. En voor 2017? Oh boy don’t get me started on that one ^^.

PS. Zijn jullie weer klaar voor een inter-feestje van Lifely? Zet 27 januari maar alvast met potlood in je agenda.

28 januari gaat niet door

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel veel van productontwikkeling houden. Het komt erop neer dat we het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Nick de Bruijn

Founder & Strategist

Benieuwd naar hoe je in het leven van een kleine jongen met een kite naar co-founder van een mediabureau gaat? Wij hebben het in deze blogpost over Nick, de kunstenaar van Lifely als het aankomt op foto, video en concept.

Aanvraag verstuurd

Dank je voor je aanvraag! We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Vraag een demo aan