date

10Dec

De Lifely start-up: introducing Bundlin

Begin januari stelden we onszelf een aantal doelen. Eén van deze doelen was het bedenken, ontwerpen en lanceren van een eigen project. Een project waar het hele team niet gebonden was aan deadlines en budgetten. Maar tegelijkertijd een project waar het team kennis kan maken met nieuwe technieken en ontwikkelmethodieken. Zo begon de lange weg naar de lancering van de Alpha van Bundlin.com.

Bundlin is de interne start-up van Lifely. Bundlin gaat over de gedachten dat er tussen het schrijven van een blog en het delen van één link ruimte is voor een curation platform. Met Bundlin kunnen gebruikers een bundel aan linkjes maken over een onderwerp waar zij veel van afweten. Bundels over bijvoorbeeld een nieuwe programmeertaal, een pas aangekondigde auto of verschillende invalshoeken over een onderwerp dat nu in het nieuws is. Bundlers bundelen content waarbij zij de contextuele connectie tussen de verschillende bronnen bepalen.

Het resultaat is een visueel schitterende weergave van een onderwerp gevuld met de content die de Bundler waardevol vindt. Hierdoor neem je als Bundler veel meer ownership over de content die je deelt. Je kan meer context geven aan de content en een completer beeld geven over een onderwerp waar jij onderzoek naar hebt gedaan. Met Bundlin kunnen users eindelijk wat doen met al die te gekke content die zij dag in dag uit tegenkomen op internet.

Uitsnede van de bundles overview op de homepage.

Wil je zelf geen bundels maken maar juist up-to-date blijven over onderwerpen die jou aanspreken? Volg dan andere Bundlers en blijf in-depth up-to-date over de onderwerpen die jou aanspreken. Het nieuws wordt zo tailor made op jou afgestemd en naar ieder device gebracht met een te gekke user experience.

De reacties liegen er niet om. Het aantal positieve reacties op Twitter is bizar! Op de dag van de Alpha launch kreeg Bundlin op twee naar meeste stemmen op Product Hunt. Daarnaast is Bundlin op verschillende populaire design award sites geprezen als Awwward, CSS Design Awards en CSSMenia.



Bundlin maakt het web een klein beetje mooier. Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat niemand een lelijke bundel kan maken. Een aantal voorbeelden: Users kunnen een focuspunt aangeven bij foto’s zodat er nooit hoofden of onderwerpen afgesneden worden. Wij lezen de aspect ratio van een foto uit en passen de weergave van de content hier passend op aan. Als een foto een witte achtergrond heeft, is het aannemelijk dat het gaat om een productfoto of logo. In dat geval zoomen wij de foto iets uit en plaatsen deze netter in de content. Daarnaast zijn er tientallen verschillende templates voor de bundels ontwikkeld om er voor te zorgen dat de compositie van de verschillende stukken content altijd goed blijft. Deze templates worden automatisch gegenereerd op basis van de content die een Bundler toevoegt aan zijn bundel. Last but not least laden wij alle sociale content native in via de verschillende social API’s. Hierdoor wordt bijvoorbeeld een Soundcloud link niet gepresenteerd als een content item maar wordt de native Soundcloud player met het nummer ingeladen. Naast Soundcloud ondersteunen we op dit moment ook Twitter, Vine, Instagram, Dribbbble, Google Maps, Youtube en Vimeo.

De persoonlijke bundle van Pim.
Nick en Peter aan het hustlen op WebSummit 2014 in Dublin.

Op dit moment hebben wij alleen de Alpha van Bundlin gelanceerd. Het Lifely team kan intern bundles aanmaken. Users zullen nog even moeten wachten totdat we alle laatste details van de create en overzicht pagina’s hebben gepolished.

Benieuwd naar een sneak preview? Kom dan even langs bij het nieuwe Lifely kantoor!

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel veel van productontwikkeling houden. Het komt erop neer dat we het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Pim Verlaan

Founder & Concepter

Co-founder, conceptualist, pixel-perfecte designer en “Elk waarom heeft zijn daarom” Een blogpost over Pim waar we hebben geprobeerd om zijn bewogen jaren tot nu toe, toe te lichten. Verder heeft Pim veel plezier in het leven, wat terug te zien is in zijn activiteiten.

Aanvraag verstuurd

Dank je voor je aanvraag! We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Vraag een demo aan