date

23Mar

Een 3 minuten Lifely film over solitude

For English, click here.

We leven in een wereld waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is. Fijn, want we zijn sociale wezens die veel behoefte hebben aan contact met anderen. Maar soms weten we door al die connecties niet meer wat het is om alleen te zijn. Of voelen we ons juist extra alleen doordat we altijd online zijn, en veel meer meekrijgen van het ‘geluk’ van anderen. Voor veel mensen staat solitude gelijk aan eenzaamheid, voor anderen betekent het juist vrijheid of onafhankelijkheid.

Hoe we ons voelen als we alleen zijn heeft alles te maken met de levensfase waarin we ons bevinden, onze persoonlijke voorkeuren en de verwachtingen van de mensen om ons heen. We besloten om er een korte film over te maken. Voor deze film interviewden we mensen in levensfases over wat het betekent om alleen te zijn. Hun woorden combineerden we met sfeerbeelden uit Amsterdam. Check it out, en laat ons vooral weten wat je ervan vindt!

Een te gekke samenwerking met Ben Culpin

‘Solitude’ is de pilot van een groot film- en researchproject. In de komende maanden maken we 5 korte documentaires over hoe sociale relaties ontwikkelen en bestaan in verschillende generaties. We zijn erg gedreven om te onderzoeken hoe technologie deze relaties beïnvloedt, en willen dat op onze eigenzinnige Lifely-manier in kaart brengen. Een creatief experiment dus, dat hopelijk net zo leerzaam en inspirerend uitpakt voor ons als voor de mensen die onze films bekijken.

Tijdens dit project worden wij versterkt door onze research partner Ben Culpin. Ben is 5 jaar lang strategic planner geweest in de reclame-industrie, maar werkt sinds kort voor zichzelf. In een wereld waarin alles gegoogled kan worden, gelooft hij in de kracht van veldonderzoek voor organisaties. Zijn gave om mensen zich op hun gemak te laten voelen en hun verhaal te laten vertellen, combineert hij met zijn intrinsieke drive om onderzoek tot leven te brengen met film. Het maakt hem een fantastische partner voor Lifely.

Waarom dit experimentele film- en researchproject?

Als online agency ontwikkelen wij producten voor uiteenlopende klanten en gebruikers. Apps, platforms and sociale intranetten. Digitale producten waarmee we mensen verbinden, bedrijven verder helpen en het web iedere dag een beetje mooier maken. Maar wat je ook doet in het leven, af en toe word je gevangen in de details. Dat gebeurt ons ook. En ondanks dat die details ervoor zorgen dat onze producten een succes worden, vergeten we soms wel even waarom we het eigenlijk doen. En voor wie.

“Wie zijn de mensen die gebruik maken van onze producten?"

Wat inspireert hen? En hoe beïnvloedt technologie hun leven? We willen de gebruikers van onze producten echt begrijpen, en hen de beste experience bieden voor alle digitale producten die we maken. De film ‘Solitude’ zien we als eerste stap om de wereld waarin we ons dagelijks bevinden, opnieuw te bekijken. Wat we ervan geleerd hebben?

Ben: "Connecting with others gives us perspective on our own world and it can be hugely rewarding, but it can also be to the detriment of our own goals and ambitions. The film ‘Solitude’ is about choosing when to be alone and treating that time with purpose. We shouldn’t be so quick to judge it as a state of loneliness as the rewards of Solitude are there to be reaped. As a digital agency, Lifely would be wise to consider the right and wrong moments to connect people, because making this world a more connected place doesn’t necessarily make it a better one."

Wordt vervolgd...

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel erg veel van productontwikkeling houden. Eigenlijk komt het er op neer dat wij het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Nick de Bruijn

Founder & Strategist

Benieuwd naar hoe je in het leven van een kleine jongen met een kite naar co-founder van een mediabureau gaat? Wij hebben het in deze blogpost over Nick, de kunstenaar van Lifely als het aankomt op foto, video en concept.